Nyinflyttade

– en nyfiken och mottaglig målgrupp

Som nyinflyttad har man stort köpbehov och är i hög grad mottaglig för reklam och information. Det är svårt att ändra på redan köptrogna kunders vanor. Därför är det möjligt att påverka de nyinflyttade så att de blir dina kunder redan från början.

Köpstarka nyinflyttade

  • Första tiden på en ny ort formas den nyinflyttades köpvanor. Visst vill du vara förstahandsvalet?
  • De har ett stort köpbehov och är mottagliga för reklam och information
  • Med ett bra och trevligt erbjudande blir det ofta affär vid första besöket.
  • Varje år välkomnar vi ca 500 000 nya hushåll i över 400 kommuner och församlingar.
  • Vi hittar dina nya kunder före konkurrenterna
  • Största delen av de som flyttar är mellan 18 och 35 år – en speciellt köpstark grupp
  • Det är svårt att ändra på redan köptrogna kunders vanor. Därför är det viktigt att de nyinflyttade blir dina kunder redan från början.

Visste du att …

%

Tar del av reklam som kommer i postlådan.*

%

Agerar på intressanta erbjudanden de får i sin postlåda.*

%

Har sett utskicket Välkomstbrevet.**

* Källa: PostNords DR-monitorn 2018. ** Källa: Undersökning av PFM Research mars 2019.

Vi erbjuder en helhetslösning

Välkomstbrevet och Mobilkupongen

Vi hjälper dig att nå nyinflyttade som är en köpstark målgrupp. Ditt erbjudande går med i vårt adresserade Välkomstbrev som regelbundet når nyinflyttade över hela Sverige. Nu ger vi dig även möjligheten att få ditt erbjudande digitalt i Mobilkupongen, den första appen för nyinflyttade. En helhetslösning som gör det enkelt och kostnadseffektivt att nå nya kunder.

Läs mer om vårt erbjudande

Välkomstbrevet Annonser Mobilkupongen

Jag vill veta mer

Ja, jag vill att ni kontaktar mig om erbjudandet till nyinflyttade.